Över all förväntan

FLER än 17 miljoner nåddes av någon del av evangelisationskampanjen på sociala medier till den hinditalande världen. Bäst av allt, över 800 000 personer deltog i ett helt kampanjmöte. Det innebär att de fick höra hela evangeliet, vittnesbörden om helande och frälsning, inbjudan att ta emot Kristus och mycket mer.

Tusentals böneämnen, respons på frälsningsinbjudan och vittnesbörd om helande kom från hinduer. En man från Nepal skrev, ”Medan jag tittade på Facebook Live blev min moster helad från en njursjukdom.”

En annan hinduisk man från Chandigarh, Indien berättade, ”Jag tittade på Facebook från sjukhuset, där jag besökte min bror, vars tillstånd var kritiskt. Han blev helad under förbönen! Detta kommer att förändra min familjs framtid fullständigt!” En indisk kvinna skrev, ”När jag bad med i Peter Ljunggrens bön på Facebook Live, botade Jesus min rygg!”

Hindi är världens tredje största språk, som talas av 490 miljoner människor.
I många hinditalande områden är färre än en tiondel av 1 % som känner till evangeliet (1 på 1000).

När ETAL håller kampanj på en idrottsarena får många uppleva att Jesus lever, men det blir också samma upplevelse för dem som deltar på kampanjer på sociala medier.  Även om majoriteten av deltagarna var från Indien, var 45 länder representerade, inklusive Qatar, Saudiarabien, Irak, Pakistan, Kuwait, Bahrain och Bhutan.

För varje dag som gick var det fler personer som följde kampanjmötena, kommenterade, och laddade ner uppföljningsmaterialet för nyfrälsta. Mötena är fortfarande tillgängliga på Facebook och YouTube, och kommer leda människor till Kristus under flera år framöver!

ETAL:s medarbetare förberedde kam-panjen genom att sätta upp hemsidor och översätta uppföljningsmaterial på hindi. Det 44-sidiga traktatet, Världens Ljus, översattes till hindi med titeln Jesus – Världens Ljus.

324 miljoner varje dag

Inflytandet som Facebook och andra sociala medier har i Asien och i afrikanska nationer, är enormt, till och med större än i Skandinavien. Bara i Indien har Facebook fler än 324 miljoner användare om dagen (januari 2020).

Detta erbjuder en möjlighet utan motstycke för evangeliet. Vi kan nu predika och hålla kampanjer i områden där missionärer inte är tillåtna. ”När vi håller kampanj på en stadion eller på ett stort öppet fält i en storstad, når vi en region. Genom dessa satsningar når vi människor i de stora städerna, men också i byar och småsamhällen,” säger Peter Ljunggren i en kommentar.

Nå fler språkgrupper

Hindikampanjen i sociala medier är en ny strategi under pandemin. ETALs fokus ligger nu på språkgrupper. Redan nu är produktioner på flera andra språk på väg, inklusive mandarin, hebreiska, tamil, arabiska och swahili.

Missionsbefallningen förblir vårt uppdrag, med eller utan nedstängning (lockdown). ETALs understödjare är ett team, med ett enda fokus – att föra ut evangeliet om Kristus! Och resultatet av denna första stora satsning på sociala medier blev över all förväntan.

Artiklar Budskap Nyheter

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *